Fjärilslätta bilder idag..


Idag har solen lyst med bara några få undantag av lättare moln som passerat, och på morgonen när jag tittade ut och fick se den blå himlen, så tog jag beslut att ta min för skogsutflykter alldeles förträffliga fortskaffningsmedlet jag har...EU-moppen och glida fram lite lugnt i skogarna runtomkring här.


Så här började färden idag....skogsvägar med gräs i mitten, och solen som skar hål med sina strålar i dimbankerna som ännu fanns kvar lite här och där.


De här timmarna jag tillbringade i skogen idag, resulterade till min förvåning när jag kom hem och började kolla....147 bilder, varav en del som vanligt var bara att slänga, men de flesta blev faktiskt bra i mina ögon sett, men det ät ju alltid upp till betraktarens ögon att avgöra vad den vill se. Hur eller hur, så delar jag med mig av bilderna, och jag kan väl lugnt säga att temat idag får nog sättas till "Fjärilar", för till 90 procent så blev det bara så idag, jag är en stor fanatiker av dessa små underverk, och kan inte bara låta bli att fotografera dem när jag får tillfälle.




Tror att denna fjäril ofta söker värmen av stenarna på vägen, eftersom den ofta syns där iallafall.


Naturligtvis vill den ju ha lite näring också...




Här kommer en bild på ett annat litet kryp som jag inte vet vad det är...liknar en bärfis i utseendet, men jag känner inte igen den säregna teckningen på den...


Som ni förstår så är jag förtjust i blåklockor, så här klämmer jag dit en bild på dessa vackra regnblöta klockor.


Nu blir det mera fjärilar...






Både humla och fjäril förser sig med mat..



Hittar inte ingången till klockan verkar det som..




















Där slutar jag för idag...finns en hel del mera bilder som sagt, men det får bli mera av dom en annan gång, eller vad jag nu kan hitta på.

Det här var en sådan där bra dag för foto, när man känner rätta inspirationen till att hålla på med denna roliga hobby, det är inte alla dagar som inspirationen infinner sig, även att man går iväg med kamera, det märks väl när man kommer hem och börjar nagelfara bilderna, en ganska bra humörmätare på mig.

Ny vecka, två veckors jobb till, sedan fyra veckor nerkoppling, kommer att bli sköna veckor hoppas jag med mycket hobbyverksamhet bl.a. och träffa barn och barnbarn med mera med mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar