Morgonpromenad idag, söndag 2 juli


Idag på morgonen när jag tittade ut var det sol och näst intill molnfri himmel, så jag tog kameran och gick en liten runda. Delar med mig av några bilder som jag tog under den lilla promenaden.


Efter regnet som har kommit de senaste dagarna, så kändes luften riktigt skön, och solen värmde på ganska bra där jag gick. För någon vecka sedan fotograferade jag blåklockor som böjde sig i vinden, men idag böjde dom sig av vattendroppar från regnet som fortfarande hängde kvar på morgonen.


Jag har blivit mer och mer fascinerad på senare tid av alla vilda blommor som växer utmed vägkanter och lite här och var där jag går fram. Prästkragen här ovan tycker jag är en riktig "solfångare" idag, där den står riktad mot solen för att få sina kronblad torkade från regnvatten, och även idag upptäcker jag ett litet kryp inne i mitten av blomman..



Spindelnät i all olika former finns det gott om..







Solen gassar på mot de regnblöta trädstammarna, och det ångar så man tror att det brinner..






En och annan fjäril dök det upp också..



Det här är väl bärfisar om jag inte har helt fel, och det verkar som att den ene kollar upp just det där med fisen  😏


Inte så lång utevistelse med kameran idag, men det blev ju några bilder iallafall, skönt att gå en sväng i det fina vädret som har varit idag.




2 kommentarer: