Semestern närmar sig slutet...


Idag skriver vi 15 augusti 2017, och jag är inne på min fjärde och sista semestervecka för denna gång.

Har suttit flera gånger här med bloggen öppen och tänkt att lägga in lite bilder, men det har stoppat där gång efter annan, har inte haft rätta inspirationen, utan det har blivit lite bilder påfyllda då och då på Facebooks jättelika servrar istället.

Nu lägger jag in några här, och bidrar då till att fylla på Googles servrar, efter som bloggen sorterar under dom.

Det blir lite blandade bilder här idag, och jag lägger till lite kommentarer här och där, ni får ha överseende med min ostrukturerade ordning på bilderna, men det blir så för mig, det poppar upp lite vartefter jag sitter och kollar på bilderna jag tagit, och det har blivit ett antal bilder kan jag lova sedan förra inlägget, en del av dem finns ju på Facebook.


Börjar med den här bilden från i söndags, 13 augusti. Den är tagen vid Saltor, Pataholm, där jag och  Anders Duvander återigen möttes i arla morgonstund, för att låta våra gemensamma intressen bli tillgodosedda, det vill säga natur och foto, som ju är hur roligt som helst, och ger enormt mycket.


Ur en annan vinkel.



En vindpinad fjäder hålls fast av bottenvegetation.


Många hägrar såg vi, och som vanligt så fick hägrarna mestadels syn på oss först, och lyfte med ett skrik. Denna var dock stilla några sekunder.


Här har det fått nog..drar sin kos


Här sitter "ålakråkan" på toalettstenen.. 😏


Finns många olika formationer på spindelnät...


Den här bilden har jag ju lagt på Facebook förut, men den blev ju ganska häftig trots att det inte var såhär jag tänkt från början, jag höll på att fokusera manuellt på den svartvita fjädern när sländan bara dök upp framför, så fokus hamnade ju hipp som happ, men det är skoj med lite annorlunda händelser än vad man tänkt.


Häger går in för landning i tallarna..




Denna fjärilsbild får avsluta bilderna från vandringen på Saltor i söndags i strålande väder.



Här går vi tillbaka till 9 augusti, och då fick jag syn på denna.


Vid Emån, soluppgången 8 augusti.


Här hoppar vi bakåt till 1 augusti, och utsikten i Huskvarna. Den här dagen firade Supawadee och jag vår 9:e bröllopsdag, och vi gjorde en utflykt på ca 43 mil innan vi landade i Fågelfors igen.


Fin utsikt här också...


Gyllene Uttern Gränna blev det lunch den dagen.


Utsikt över Vättern


Nyputsade fönster på Brahehus


Gör sig bäst i Windows 8 😏




Hemfärden gick sedan på småvägar över Malexander och Kisa, bilden här är från hembygdsgården Södra Sand, Malexander.


Malexander är ju platsen där de två poliserna sköts till döds vid en biljakt efter rånarna som rånade en bank i Kisa 28 maj 1999, och vi passerade platsen där det hände, där dom hedras med minnesstenar och blommor.

Malexander är ju också känt för mig genom mitt väderintresse, och väderstationen som ofta omnämns i SMHI:s rapporter, i och med att det ofta är lite extremer där.


Denna bild är även den från Malexander, jag tycker den innehåller så mycket, fritt fram att tänka vad man vill här...jag har min tolkning...


När vi sent omsider kom hem den dagen så hade Gip gjort denna jättefina och jättegoda tårta 😊



Det var lite bilder från några händelser på semestern. Jag har mycket mera i bildväg, och fina minnen också, bl.a. en vecka som vi var i Norge, och andra små vardagshändelser, som att fiska och koppla av, men det får jag återkomma med, så jag slutar detta inlägg med en bild på min fiskande fru Supawadee i full action.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar